AVG.

donderdag 17 augustus 2017

Verder haken aan de dekens.

Toen het zo warm was heb ik niet
veel gehaakt,
 ( was dat hete, warme weer niet in juni? wat lijkt dat
al weer lang geleden)
maar daarna heb ik de naalden weer
opgepakt.
Van een aardige vrouw uit ons dorp
kreeg ik een tas vol met
gehaakte vierkantjes.
Ook de voorzitster van onze
vrouwenclub gaf me er een stapel mee,
met kleuren die niet bij haar
deken passen (die is ook heel mooi!!!)
Voor het midden heb ik een groter
vierkant gehaakt.
Het leek me wel mooi om vanuit
een middelpunt de lapjes te leggen.


Omdat het allemaal verschillende soorten wol
van 3 haaksters is, werd het puzzelen
om kleuren bij elkaar te zoeken.
Geel was er niet genoeg, dus zitten er enkele
tussen in ecru, bijvoorbeeld.
De rijen die ik gelegd had heb ik
gebundeld.





Met de nummers van de rij, dat maakt het
 gemakkelijker als ze op
volgorde liggen.




Nu nog 3 rijen te gaan aan de rechterkant,
de draadjes wegwerken en
dan nog rondom een rand om het
netjes af te maken.

De tas met vierkantjes is al
aardig uitgedund. 




Als er nog meer bij komen, kan er nog wel
 een deken van gemaakt worden.
Er zijn nog meer vrouwen uit
ons dorp die ook vierkantjes haken.
Alle haaksters komen nog een keer bij elkaar,
hun vierkantjes brengen,
ben reuze benieuwd wat dat
allemaal zal opleveren.
😃

5 opmerkingen:

  1. wow wat leuk wordt dat en dat door verschillende haaksters knap om tot zo'n resultaat te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A lot of work for a great result !!!
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Everyone works together...that is a good feeling. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is geweldig. het lijkt wel glas in lood, zo vanuit de verte! Mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om op deze manier een deken te maken. Hij wordt heel erg mooi! Bedankt dat je meedeed met Link Your Stuff! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen