AVG.

woensdag 27 mei 2015

40 jaar huwelijk en een mislukte quiche.

Mijn lieve zus en haar man waren zaterdag 40 jaar getrouwd !
Dus was het feest, heel gezellig, en zijn familie is best groot
dus was het een hele drukte, maar wel leuk.
Ook was het ontzettend fijn dat
onze ouders er van begin af aan bij konden zijn.
Mijn zus heeft 3 zonen en die hebben op hun beurt
bij elkaar 6 dochters en 2 zoontjes.

Ik ga ook wel eens op visite bij andere bloggers
en heb pas geleden Mijmeringen van Annemiek van Deursen ontdekt.
Ik wilde de quiche maken volgens haar recept,
of eigenlijk zo ongeveer,
met een vulling van bloemkool en broccoli.


Het is een heerlijk vegetarisch recept, maar door de drukte
en de kinderen waren er, had ik niet goed gelezen,
dat de groenten eerst beetgaar moesten worden gekookt,
en hoe lang het in de oven moest staan,
want toen we gingen eten
was de korst niet gaar en de groenten ook niet,
 en waren de eieren niet gestold.
Wel was de kaas gesmolten.


De kinderen roepen meestal dat wat er op tafel komt,
ze niet lusten, of ze hebben er geen zin in,
maak ik spruitjes of bloemkool schoon en ze
zien dat, dan wordt er gezegd:
Ik lust geen spruitjes, of bloemkool (of iets anders) !
Maar deze keer had ik opgeschept, alleen van de bovenkant
en niet de deegkorst, maar wel de kaaskorst en de niet gare groenten.
Ik heb geen kik gehoord, ze hebben alles opgegeten, hahaha.
Met kinderen maak je soms wonderlijke dingen mee.
Maar het was fijn dat ze het opaten.

5 opmerkingen:

  1. Hihihi ... Eind goed, al goed! Zo'n kaaskorst is dan ook het lekkerste :-)

    Lieve groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha....
    Nou, hij ziet er in ieder geval wel lekker uit met dat bruine korstje. Dat bleek dan ook wel, want het korstje is in ieder geval opgegeten. :-D
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het ziet er echt wel lekker uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen