AVG.

woensdag 5 november 2014

Oven gedroogde tomaatjes

Zongedroogde tomaten zijn lekker.
Maar als je ze zelf droogt in de oven ?
Dan zijn ze super lekker !

Neem kleine tomaten,
ik had snoeptomaten.
Eigenlijk moeten ze een iets groter zijn,
maar deze waren ook prima.

Zet de oven aan op een hoge stand, b.v. 220ºC
ongeveer een kwartier tevoren.

Snijd de tomaatjes door de helft en leg
ze in een braadslee.



Bestrooi ze met zeezout en olijfolie,
een heel klein beetje suiker (!)
en provençaalse kruiden.


Heerlijk deze kruiden, mijn zus heeft ze eens
meegenomen voor me uit Frankrijk.
Zet de braadslee in de oven en draai de
oventemperatuur lager, op 150ºC.
Laat ze ongeveer 15 minuten zo en draai dan 
de oven uit.
Laat de tomaatjes afkoelen in de oven.
Oven gedroogde tomaatjes
Als ze zijn afgekoeld, doe ze dan in
een potje met wat olijfolie erover.


Meestal zitten ze niet lang in het potje,
want ze zijn zo vreselijk lekker,
dat de bodem al snel in zicht is.

Lekker in of bij een salade, of gewoon zo
uit de hand !!!

3 opmerkingen:

  1. Ooooo, wat zal het bij jou ik de keuken heerlijk geroken hebben. Ik begrijp best dat ze niet lang in het potje zitten.....
    Zoals jij het beschrijft is het eigenlijk zo gebeurd. Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik ga het maar eens onthouden.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Njamie ... vind dat heel lekker, maar heb ze nooit zelf gedroogd. Maar deze werkwijze gaat daar verandering in brengen. Bedankt Loes om dit uit te leggen. Ga ik dit weekend eens uitproberen :-)

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow lijkt niet zo moeilijk zal ik zeker uitproberen...lekker..

    BeantwoordenVerwijderen