AVG.

dinsdag 21 oktober 2014

Feestelijke taart.

Mijn nichtje en tevens ook mijn vriendin
was vorige week 40 jaar getrouwd.
Ze komen vannacht thuis van een
weekje vakantie met het hele gezin.
Onze andere vriendin die op het huis past,
zou het huis versieren met
ballonnen en een spandoek e.d.

Als verrassing staat er ook in haar koelkast
deze taart
die ik voor hen maakte.

marsepein taart 40 jaar getrouwd



De taart is gevuld met een perenbavarois
dat vond ik prima passen bij deze tijd van het jaar.
Zó maakte ik de bavarois:
*
3 peren geschild, klokhuis eruit,
pureren met 2 eetlepels basterdsuiker
en een eetlepel citroensap
 en dan nog door een zeef
voor een fijner resultaat.
5 gelatineblaadjes laten weken
een deel perenpuree in een pannetje
verwarmen tot bijna kookpunt,
van het vuur af de gelatine goed uitknijpen
en oplossen in 
de puree, afkoelen tot het lobbig wordt
(in de koelkast), spatel dan nog
150 ml opgeklopte slagroom door
de puree.

Ik hoop dat ze de taart lekker vinden.
Ben benieuwd.

3 opmerkingen:

  1. Zo knap gemaakt, wat een mooie verrassing voor ze!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig gemaakt! en als ik zo hoort heerlijk...ik zou wel daar willen zijn (geintje) om een stukje te proeven...geniet van! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om hen te verrassen. Heel mooi van jou en knap gedaan. Als ik kon dan kwam ik stiekem een stukje proeven van deze overheerlijke taart.
    Je bent een kei !!!
    Groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen