AVG.

zaterdag 19 april 2014

Paastaart

Voor het Paasweekend een paastaart
gemaakt, ofwel een 'Sneeuwster'.
Dat is echt een "klassieker", ik
weet niet of ze nog gemaakt worden,
maar bij ons in de super kom ik deze taart niet meer tegen.
Nou, deze taart is heel gemakkelijk zelf te maken.
*
Eerst een biscuitdeeg geklopt
en in de oven gebakken,
en toen de taart afgekoeld was,
door de helft gesneden en 
een lekkere dikke laag met advocaat erop.





Dan flink wat slagroom stijf kloppen
en daar ook advocaat doorheen spatelen.
Schep maar een lekkere dikke laag daarvan bovenop
de advocaat.





De bovenste laag biscuit in parten snijden
en daar bovenop leggen,
dan gaat het in stukken snijden van de taart
veel gemakkelijker.
Strooi daar behoorlijk wat poedersuiker
overheen, zodat het wat feestelijker eruit ziet.

Paas-advocaat-taart



Ik heb in de opening van de ster voorzichtig nog wat extra
advocaat er op gedaan, voor de poedersuiker
eroverheen ging.

Voilà, een echte paastaart
en ook nog eens supersimpel
én superlekker.


Het wordt een drukke Pasen, want met tweede Paasdag
zijn mijn ouders maar liefst
65 jaar getrouwd !!!

Natuurlijk komt de hele familie dan bijeen,
een hele gezellige dag wordt het.

Iedereen een goede Pasen gewenst !!!! 

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er wel héél lekker uit. Mjammie, krijg er gewoon trek van!
    Gefeliciteerd met de huwelijksdag van je ouders en veel plezier met elkaar.

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi zus, Hij is er nog wel; ik weet alleen niet in welke supermarkt. Dirk vd Broek??? Mijn schoonma had er laatst gezien in Dordrecht, zei ze.
    heerlijk ouderwets.....

    BeantwoordenVerwijderen